Pentru că nu multă lume ştie cum a apărut FHM şi care este istoria acestei reviste, m-am gândit că ar fi interesant să ne întoarcem un pic în timp şi să vorbim despre ea.
În 1995, când James Brown de la IPC se pregătea să lanseze în Marea Britanie revista Loaded, trustul de presă insular EMAP a cumpărat titlul FHM de la un publisher mărunt, Tayvale. Revista era pe atunci un glossy de fashion masculin, se numea For Him şi avea un tiraj (mic pentru Anglia) de numai 76.000 copii. Cu 8 ani în urmă, Chris Astridge începuse să distribuie For Him în magazinele de modă. Revista prezenta o sumedenie de pictoriale de fashion şi era privită mai degrabă ca un gay-magazine, lucru care nu îi aducea un succes prea mare. EMAP a achiziţionat titlul în ideea de a contracara lansarea Loaded, pe o piaţă a revistelor de bărbaţi aflată în mare creştere.
Mike Soutar, împreună cu publisherul David Hepworth, au fost cei care au pus bazele noului FHM (For Him Magazine). Soutar a studiat foarte atent concurenţa şi a gândit revista în aşa fel încât să ofere cititorilor lucruri total diferite de ceea ce oferea Loaded. În viziunea lui, Loaded dădea şansa cititorilor să-şi trăiască viaţa prin prisma editorilor care “trăgeau la măsea şi se pârţâiau la nesfârşit”. Pe de altă parte, ceilalţi concurenţi de pe piaţă, Arena şi GQ, păreau “imposibil de cool pentru cititorul de rând”. De aceea, Soutar a gândit lucrurile de o manieră simplă şi eficace: totul în FHM trebuia să fie accesibil cititorilor. Într-un interviu din Guardian (17 februarie 1997) el a expus valorile esenţiale ale revistei, care în timp au devenit filosofia de “viaţă” a unui titlu de mare succes internaţional: “tot ceea ce ţine de FHM trebuie să fie funny, sexy, useful“. Relansarea FHM părea simplă, însă ea s-a desfăşurat în condiţiile în care alţi publisheri, precum IPC, Conde Nast sau National Magazines acţionau la rândul lor, în mod agresiv. (va urma)