Este coordonatorul ediţiilor internaţionale FHM, un job care presupune multă alergătură dar şi o tonă de satisfacţii. Cu alură de star de cinema şi zâmbet şarmant, veşnic politicosul Henry colindă periodic globul, asigurându-se că lucrurile stau perfect în imperiul FHM, acolo unde “soarele nu apune niciodată”.
Henry, care este semnificaţia acestor trei litere: F, H şi M?
Sunt cele trei litere în slujba cărora îmi place să mă aflu, cu care mă trezesc în cap, care mă motivează şi-mi oferă o mulţime de satisfacţii.
Ei, hai, nu-mi spune că ele vin de la… FHM?
For Him Magazine, da. Liderul internaţional al publicaţiilor de lifestyle pentru bărbaţi. Revista pentru care lucrez încă din anul 2000. Poate că FHM nu e o religie, dar aş vrea ca răspunsul meu să sune ca şi cum ar fi. Sunt incredibil de loial acestui brand şi nu-mi doresc decât să aibă un succes din ce în ce mai mare.
Acum, serios, ce-i aşa mişto în jobul tău, care poartă titulatura de International Editorial Manager of FHM?
În primul rând, odată cu preluarea acestei funcţii, am avansat din postura de jurnalist în cea de coordonator editorial al ediţiilor internaţionale. Iar asta a însemnat destul de mult, chiar dacă munca în sine are părţile ei foarte grele oferind, pe lângă o mulţime de provocări, şi o felie consistentă de stress.
Partea fun vine din faptul că lucrez împreună cu oameni inteligenţi din întreaga lume, care au aceeaşi pasiune în a realiza un produs care să încânte câteva milioane de alţi oameni.
Câte ediţii internaţionale supervizezi?
FHM e prezent acum în 34 de teritorii iar echipa din care fac parte şi pe care o conduc le gestionează pe toate. Spun cu mâna pe inimă că în toate aceste 34 de ţări vei întâlni cei mai talentaţi oameni din industria publishingului mondial.
Cât de des mergi în ţările respective? Îţi place să faci asta? Nu te-ai săturat încă de această muncă de globetrotter?
Nu am un program prestabilit – merg acolo unde e nevoie şi chiar dacă uneori corpul meu oboseşte, mintea rămâne excitată de ideea de a explora un nou teritoriu sau de a vizita din nou unul care deja îmi este familiar.
Care sunt ultimele ediţii internaţionale FHM şi cum ai reuşit să le integrezi în marea familie a brandului?
Ultimele sunt cele din India şi Cehia. Din punct de vedere cultural, ele sunt extrem de diferite. Dar revista în sine arată precum orice FHM. Frumuseţea muncii noastre constă în faptul că valorile brandului – Funny, Sexy, Useful – sunt aplicabile în orice ţară.
Felul în care se materializează ele, poate diferi de la ţară la ţară: ceea ce cititorilor din Rusia li se pare amuzant, celor din Mexic s-ar putea să nu li se pară la fel dar partea bună e că editorii fiecărei ediţii ştiu să facă din valorile FHM o realitate pentru cititorii lor.
Ai trăit câţiva ani în Singapore. Care sunt diferenţele cu privire la piaţa FHM-ului, între Asia de Sud-Est şi Europa? Dar în privinţa fetelor?
Am petrecut patru ani în Asia de SE, apoi un an în Australia, înainte de a mă întoarce în Anglia. Diferenţele nu sunt majore în privinţa lucrurilor generale de care sunt interesaţi cititorii revistei: fete sexy, scriitură de calitate şi content folositor. Desigur, însă, în Asia nu găseşti prea multe blonde cu picioare lungi, după cum în Europa nu dai la tot pasul de frumuseţile exotice ale Asiei…
Care-i cea mai bună idee cu care ai rămas la finalul conferinţei internaţionale FHM, din Thailanda?
Că am luat parte la un eveniment major care a avut ca scop principal reunirea multor oameni talentaţi, deschişi la minte, care au împărţit idei, idealuri, au făcut planuri şi, desigur, s-au îmbătat pe alocuri.
Care sunt teritoriile cu mare potenţial pentru FHM dar în care revista nu e deocamdată prezentă?
Personal, mi-aş dori să văd FHM în America de Sud, Ucraina şi Polonia. În 2009! Cineva interesat? Să mă contacteze…
Care sunt cele mai tari experienţe trăite în ţările prin care ai fost şi care nu sunt legate de munca în sine?
M-am îndrăgostit în Moscova, am fost părăsit în Moscova, am mâncat carne de urs în Bucureşti (mulţumesc, Eddie!), am băut cu Naomi Campbell în Singapore şi, la modul cel mai serios, cele mai bune experienţe le-am avut pur şi simplu petrecându-mi timpul împreună cu ceilalţi membri ai familiei FHM, indiferent în ce parte a globului eram.
Keeley Hazell sau Olga Kurylenko? De ce?
Kurylenko, desigur, fiindcă îmi plac brunetele şi accentul est-european. În plus, cred că ar putea să mă bată…
Mai jos, echipa FHM International, de la Londra: Henry Rimmer în mijloc. Încadrat de Mark Beard (stânga lui – International General Manager) şi Graham Kirk (dreapta – International Digital Manager) dar şi de încântătoarele Anoushka Christie (blonda, International Head of Content) şi Jennifer Batchelor (International Content Manager).