Billy Gibbons, Dusty Hill, Frank Beard. Doi bărboşi şi-un mustăcios pe care-l cheamă Barbă. Milioane de albume vândute. Blues-rock cu esenţă deTexas. Videoclipuri care au făcut furori prin fetele, maşinile şi motoarele de super-clasă pe care le afişau. Un brand construit cu uşurinţă, din hit în hit, pe parcursul a 40 de ani în care ZZ Top a rockăit planeta în cel mai cool stil posibil, de la Gimme All Your Lovin’ la Sharp Dressed Man, de la Rough Boy la Velcro Cry, de la Sleeping Bag la Legs. Până la concertul de la Sala Polivalentă, din 20 octombrie, am smuls câteva răspunsuri la întrebări lui Billy Gibbons, unul dintre faimoşii bărboşi ai trupei.
¤ Chitare, maşini şi motoare – trei elemente care au construit brand-ul ZZ Top, atât în muzica trupei cât şi în videoclipurile ei. Poţi face o comparaţie între anii 70. când aceste lucruri erau privite ca elemente de super-impact şi era digitală a anilor 2000? Ce s-a schimbat pentru ZZ Top în aceşti 40 de ani?
Ştiu cu siguranţă că în aceşti 40 de ani nu s-a schimbat faptul că nu ştim ceea ce urmează să facem în continuare. Şi păstrarea tuturor lucrurilor la acest nivel este un joc incintant, pe care îl facem cu mare plăcere. Trinitatea noastră a fost dintotdeauna aceeaşi: maşini, fete şi rock’n’roll. Ei, acum încercăm să scoatem în faţă măcar doup din aceste trei lucruri: maşinile şi rock’n’roll-ul.
¤ Mai sunteţi proprietarii CadZZillei? Ar putea fi scrisă o carte despre istoria acestei maşini…
Ehei, ar fi o carte destul de lungă, fiindcă povestea nu se opreşte niciodată. Vezi, CadZZilla a condus la HogZZilla, fiindcă dacă dispui de o maşină atât de spectaculoasă nu ai cum să nu-ţi doreşti, în mod natural, o escortă sub formă de motocicletă, care să se asorteze perfect. În plus, acum de gândim la o SidecarZZilla!
¤ Câte fete sexy aţi avut în videoclipuri de-a lungul vremii?
Nu le mai ţin minte exact numărul, dar ştiu că întotdeauna fetele trebuiau să şofeze maşinile din videoclipuri, lucru extrem de frustrant, dacă stai bine să te gândeşti la el.
¤ E adevărat că acum mulţi ani Gillette v-a oferit un milion de dolari ca să vă tăiaţi bărbile iar voi aţi spun “Suntem prea urâţi fără ele”? Pe bune, există un preţ pentru care aţi face-o?
Da, e adevărat! Încă ne e frică să ne radem bărbile, fiindcă ne e frică de ceea ce vom vedea când bărbile noastre se vor fi dus. Nici o sumă de bani nu e suficient de mare pentru a învinge această teamă.
¤ Aveţi mulţi fani în România, din anii 70-80. Cum crezi că vor primii românii muzica voastră?
Asta e o veste excelentă: cu cât mai mulţi fani, cu atât mai bine. Am aşteptam cam multişor până să venim în ţara voastră dar acum nu mai putem de nerăbdare să vă vedem la concertul din Bucureşti.
¤ Whisky, bere sau vin?
Păi… whisky, bere sau vin.
¤ Cât de scumpi sunt ochelarii voştri de soare? (aluzie la piesa Cheap Sunglasses n.a.)
Pe cinstite, habar n-am! Dar când am început să purtăm aceşti ochelari de soare era cu mult înainte ca magazinele de doi bani să înceapă să vândă tot felul de prostii, la 1.99 dolari bucata. Pe vremea aia puteai să-ţi cumperi o pereche zdravană de Ray-Ban Wayfarers cu numai cinci dolari. Toţi idolii noştri îi purtau!